Vad händer efter att du har beställt hos oss?
När du har beställt hos oss kontrollerar vi om det finns lager och skickar ordern till produktion.
Produktionstiden är cirka 5 arbetsdagar och efter att produktionen är klar skickar vi dina produkter till dig.
*Vi gör all utskrift internt och strävar efter att skicka din beställning så snart som möjligt. 🙂
Vad händer om produkterna inte finns i lager?
När dina produkter inte finns i lager kontaktar vi dig alltid med en uppskattning av när vi kan avsluta din beställning. Vi försöker göra vårt avtryck på miljön så litet som möjligt så att vi inte har masslager och trycker på efterfrågan. Vi väljer hållbarhet framför snabbt mode och i värsta fall tar det 10 arbetsdagar att skicka dina unika produkter till dig.
När produktionen är klar är vi redo att skicka din beställning till dig!
När vi avslutat din beställning skickar vi den med Postnord. Större beställningar kommer att skickas med DHL eller UPS, vi e-postar dig alltid track & trace-koden efter att vi skickat.
Inom 14 dagar efter meddelande om din ångerrätt via e-post till oss innan du skickar tillbaka varan till oss.
Kunden står för returfrakten.
Observera att om ditt köp är specialtillverkat gäller därför inte ångerrätten.
Hur återvänder jag?
1. Skicka oss ett e-postmeddelande på hej@studiomarkjimena.com inom 14 dagar efter att du tagit emot din beställning. Berätta för oss vilken/vilka produkter du vill returnera och ange ditt ordernummer.
2. Vi skickar dig en bekräftelse via e-post. (inom 48 timmar)
3. Returnera produkt(er) i originalförpackningen inom 14 dagar efter vår bekräftelse via e-post
Du ska skicka din produkt(er) till Studio Mark & Jimena, Stenserud 41, 68698 Gräsmark, Sverige.
Du kommer att stå för fraktkostnaden tillbaka till oss.
4. När din retur har mottagits och inspekterats kommer vi att skicka ett e-postmeddelande till dig för att meddela dig att vi har tagit emot din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning. Om du godkänns kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod, inom ett visst antal dagar.
Skadade produkter?
Vi byter endast ut varor om de är defekta eller skadade. Vänligen kontakta oss på hej@studiomarkjimena.com med några tydliga bilder på den skadade produkten/produkterna så kommer vi att ersätta dem när de är kostnadsfria.
Kontakta oss omedelbart med anledningen till reklamationen. Skicka reklamationen tillbaka direkt till oss, genom att använda retursedeln som ingick i paketet. Notera på retursedeln vad som annonseras och anledning. Så snart vi har behandlat och godkänt ditt klagomål krediterar vi dig för varan.
Om du vill ha en ny liknande vara måste du sedan göra en beställning på den genom att kontakta oss, så hjälper vi dig att justera fraktkostnaden i efterhand.
Håll dina unika kläder länge!
Vi skriver ut tvättråden på halsetiketten på våra kläder.
1. Lägre temperaturer max. 40 grader, 30 grader är bättre!
2. Vänd kläderna ut och in
3. Stryk inte för varmt och inte direkt på trycken
Storlekar och passform finns i produktbeskrivningen.
Företagsinfo
Studio Mark & Jimena ingår i företaget Studio Mark van den Heuvel och är registrerat under företagsnummer: 820403-6837. F-SKATT registrerad och MOMS under SE820403683701.
Vi finns på Stenserud 41, 68698 i Gräsmark, Värmland, Sverige.
Du kan kontakta oss via e-post: hej@studiomarkjimena.se eller telefon +46(0)76-1438254
Kontakta oss på hej@studiomarkjimena.com eller skicka oss ett e-postmeddelande via vårt e-postformulär på vår kontaktsida.